PODZIEL SIĘ

Ostatnimi czasy bardzo dużo mówi się o tzw. sieciach franczyzowych. Co więcej, nie tylko w nawiązaniu do olbrzymich, światowych marek typu McDonalds, ale ogólnie większości sklepów, w których robimy zakupy (spożywczych, odzieżowych, jubilerskich itp.). Co więcej, specjaliści od biznesu oceniają, że franczyza stanowi obecnie jedną z najszybszych i najskuteczniejszych dróg do sukcesu na rynku pracy i wysokich zarobków. Jednak, czy aby na pewno znamy jej poprawną definicję i rozumiemy na jakich zasadach funkcjonują tego typu systemy?

Pojęcie franczyzy

Franczyza to rodzaj współpracy pomiędzy dwoma niezależnymi przedsiębiorcami. Franczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy markę oraz know-how, dzięki czemu ten w zamian za systematyczne opłaty, może korzystać ze sprawdzonego pomysłu na udany biznes. Franczyzobiorca jest niezależny od franczyzodawcy pod względem gospodarczym, prawnym i organizacyjnym. Ich stosunek jest trwały, kontraktowy i umowny. Obie strony cieszą się pewnymi prawami, lecz przestrzegać muszą przy tym określonych obowiązków.

Podstawowe założenia

Z umowy franczyzy dla obu stron wynikają określone prawa i obowiązki. Franczyzodawca jest właścicielem marki (znaku towarowego), sam przetestował koncept i wykazał rentowność biznesu, aby następnie przekazywać franczyzobiorcy wiedzę dotyczącą tego, jak prowadzić działalność. A zatem franczyzobiorca prowadzi punkt pod szyldem popularnej sieci, jego zarobkiem jest zysk z działalności, jako właściciel mienia w punkcie finansuje jego otwarcie i zaopatrzenie, określa ceny towarów lub usług oraz w pewnym stopniu decyduje o rodzaju i różnorodności asortymentu.

Myślisz o własnej firmie? Wejdź na http://rabat-detal.pl/ i zobacz ofertę franczyzy sieci Rabat Detal

pozycjonowanie stron katowice