PODZIEL SIĘ

Produkcja reklam to zadanie dla domu mediowego

Czasy monologu reklamowego odeszły do lamusa. Pokory uczą media społecznościowe, Youtuberzy, blogi. Marki, które z wyższością ogłaszały, że „klient ich nie zrozumiał” walczą dziś z kryzysem zaufania, nierzadko połączonym z kryzysem finansowym. Stworzenie kampanii reklamowej, to dziś potężne przedsięwzięcie. Produkcja reklamy musi być poprzedzona badaniami marketingowymi, dotyczącymi zarówno potrzeb Klientów, jak i konkurencji. Niebagatelne znaczenie ma zorganizowanie czasu i przestrzeni w mediach. Pojęcie „najlepszego czasu antenowego na ulubionym kanale” jako pewnik sukcesu przestało w zasadzie istnieć.

Coraz większe znaczenie na rynku reklamy zaczęły przejmować domy mediowe. Jeżeli ściśle współpracują z agencją reklamową i domem produkcyjnym są w stanie zagwarantować większe powodzenie kampanii, a co za tym idzie – sukces finansowy. Specjaliści dbają o precyzyjne dotarcie w odpowiednim miejscu z odpowiednim komunikatem. Klienci powinni dostawać jak najmniej komunikatów, którymi nie są zainteresowani.

Zrozumienie nowych mediów, wyczucie potrzeb nowego klienta jest niezbędnym elementem kreowania kampanii. Domy mediowe dawno wyszły poza swoje podstawowe funkcje. Są łącznikiem pomiędzy kreacją, skutecznością i wykonaniem. W nowej reklamie te czynniki się przenikają, potrzeba kogoś, kto to wszystko kontroluje.

Nie chodzi o całkowite zerwanie z klasycznym podejściem. Produkcja spotu video to ciągle podstawowy element, napędzający sprzedaż produktu. Filmy angażują, motywują i przekonują jak żadne inne narzędzie marketingowe. Mało który klient rezygnuje z produkcji tradycyjnej reklamy.

Wybranie dobrego domu produkcyjnego jest jedną z ważniejszych decyzji domu mediowego przy tworzeniu strategii. Najlepsi specjaliści wiedzą, że zasada „ Świetny pomysł już mam, teraz znajdę taniego podwykonawcę”, często paradoksalnie zawyża środki przeznaczone na kampanię.

Ma to niebagatelne znaczenie, bo klienci zaczęli z rozwagą wydawać pieniądze. Budżet produkcji reklamy to ok. 10% całej kwoty przeznaczonej na kampanię. Rozpiętość budżetów jest ogromna (od 100 tys. do 3, 4 milionów), jednak produkcja spotu video powinna być zawsze strzałem w sam środek tarczy.

Reklam inteligentnych, ciekawych, zgrabnie zaprojektowanych, jest ciągle niewiele. Patrząc na wszechobecne w naszym otoczeniu reklamy, trudno nie odnieść wrażenia, że twórcy większości z nich, za nic mają podstawowe zasady tworzenia reklamowych spotów video. Producenci reklamowi lubują się w wykrzyknikach, złej polszczyźnie i nagości. Inteligentni odbiorcy mają tego powyżej uszu. Jaskrawe kolory i dosadny przekaz skupiają uwagę, ale nie zostawiają pozytywnego wrażenia u odbiorcy, które może później skutkować zakupem promowanego towaru.

Warto sięgać po wykonawców, którzy zajmują się produkcją reklamy z sercem, nie gasząc przy tym inteligencji własnej, jak i odbiorcy. Dobry dom mediowy potrafi połączyć wizję agencji reklamowej, wizję klienta, zagwarantować skuteczność i nie zniszczyć tego wybraniem złego domu produkcyjnego.

Biorąc pod uwagę ilość zadań stojących dziś przed domami mediowym, śmiało można powiedzieć, że to one zajmują się produkcją reklamy, nawet jeżeli używają od tego czyichś rąk.

pozycjonowanie stron katowice